niedziela, 9 września 2012

TO TU - CHIŃSKA PIEROGARNIA NA SASKIEJ

Szukając nowych kulinarnych wyzwań i prawdziwej azjatyckiej kuchni w Centrum Warszawy znalazłam coś naprawdę prosto z Chin.

Na ul. Niekłańskiej 33 na Saskiej Kępie wśród mało eleganckich pawilonów znajduje się bar To Tu - czyli chińska pierogarnia. Przez to, że jest wśród pawilonów, a jego wielkość jest mikroskopijna - kuchnia i parę krzesełek + mały ogródek przed wygląda jak żywcem ściągnięty z Chin.



Kucharz to prawdziwy Chińczyk z Mandżuri, który wraz z kobietą tego samego pochodzenia lepi pierożki według starej chińskiej receptury. Zanim przejdę do pierogów zacznę od sałatek jest ich spory wybór z algami, ogórki z czosnkiem..... ja zamówiłam sałatkę pikantną za 5 zł. Była jedyna w swoim rodzaju ze świeżym imbirem, kapustą pekińską i chili - nigdy takiej nie jadłam i już jak jej spróbowałam wiedziała, że znajdę tu prawdziwe chińskie jedzenie.

Do picia duży wybór specyfików sprowadzanych z daleka. Ja zamówiłam herbatę zieloną z aromatem ryżowy, sprowadzaną z Tajlandii. Może źle trafiłam, ale naprawdę była okropna - trochę jak jakaś śmierdząca skarpeta :)



Pierogi są normalne małe i Baozi - na słodko i słono z mięsem - 4 wielkie. Pierogów normalnych jest 8 -  z mięsem, warzywami, krewetkami..... ja zmówiłam z warzywami i Baozi z mięsem.
To co najbardziej mi się podobało w pierogach to sposób ich podania w bambusowych koszach z pałeczkami i sosem sojowym do maczania - rewelacja.
Pierogi pyszne a sos sojowy do nich zmienia zupełnie smak pieroga w chińskiego pieroga. 12 zł pierogi normalne a 15 zł wielkie Baozi. Dla tych, którzy jak ja szukają trochę Azji w Warszawie  gorąco polecam :) Samo miejsce i jego kuchnia jest naprawdę niesamowite, przez chwilę poczułam się jak w Chinach :D www.chinskapierogarnia.pl








Alicja Jurkowska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz