czwartek, 16 sierpnia 2012

ROWEROWA WARSZAWA

Brak dostępnych do tej pory rowerów publicznych zaczęłam odczuwać na wiosnę, ze względu na to, że w nowym mieszkaniu po prostu nie miałam gdzie trzymać swojego. Jak dla wielu osób sezon wiosna lato bez roweru był czasem straconym. Plotki o sieci wypożyczalni rowerów dotarły do mnie już dużo wcześniej i z niecierpliwością ich wyczekiwałam.

Doczekałam się - jednak najpierw na Bemowie co nie było spełnieniem moich marzeń bo po prostu na Bemowo mi nie po drodze. Czekałam dalej, minął lipiec i nic, moja nadzieja prawie umarła, aż do momentu jak pod koniec lipca zobaczyłam pod swoim mieszkaniem powstające stoiska na rowery. W końcu 1 sieprnia oficjalnie ruszyła wypożyczalnia Veturilo - Centrum, Bielany i Ursynów. Radość radość i jeszcze raz radość :) Najbardziej interesuje mnie Centrum - w końcu w Warszawie jest trochę jak u naszych zachodnich sąsiadów, którym zawsze zazdrościłam (wierze, ze powstaną i takie ścieżki rowerowe jak u nich ). Stoisk z rowerami jest naprawdę bardzo dużo, można przemieszczać się nimi po całej Warszawie - dużo stacji jest też na Powiślu - dobry punk wypadowy nad Wisłę.

Na początku mieszkańcy stolicy przyglądali się im z lekkim niepokojem, teraz już widać tylko uśmiechy na twarzy i całą masę przemieszczających się rowerów a Warszawa zrobiła się jakby bardziej przyjazna. Nie trzeba już się denerwować w korkach, można wsiąść na rower i przejechać przez zapchane Centrum lub po prostu podróżować przez wszystkie 4 dzielnice, w których są wypożyczalnie (a ma być więcej ) - wszystkim będzie lepiej a mieszkańcy Warszawy już wyglądają na bardziej szczęśliwych :)  Może też będziemy szczuplejsi no i przecież sport to zdrowie !




BEMOWO BIKE (https://www.bemowobike.pl/ )  - 11 stacji na terenie dzielnicy Bemowo , 100 rowerów i bardzo niskie ceny. Współpracują z Veturilo, ale są od nich troszkę tańsi. Fajna nazwa.Czynne od kwietnia do końca listopada, 24 h na dobę. Rejestracja przez stronę www.

VETURILO WARSZAWSKI ROWER PUBLICZNY (http://www.veturilo.waw.pl/ )-  łącznie 57 stacji, 9 miesięcy w roku od 1 marca do końca listopada,  1120 rowerów przez 24 h na dobę. Nie podoba mi się tylko nazwa bo nie mogę jej zapamiętać :) Rejestracja przez stronę www. Ceny podobne jednak warto pilnować by raz na godzinę wymienić rower na inny wtedy mamy za jedną godzinę jazdy 1 zł (4 i każda następna godzina to już 7 zł). W przyszłym roku ma być o 70 stacji więcej ! :)

Krótka instrukcja obsługi : wchodzimy na stronę www, rejestrujemy się, wpłacamy 10 zł i otrzymujemy swój pin (ważny ). Za te 10 zł możemy wypożyczać rowery nie jest to tylko "wpisowe".
Znajdujemy stację z rowerami, wpisujemy swój numer telefonu następnie pin i numer roweru ( każdy rower ma na sobie wypisany swój numer) na końcu otrzymujemy kod, którym otwieramy zabezpieczenie i możemy jechać :) Zwracając rower też wszystko wpisujemy w stację, odkładamy rower i zapinamy .

Miłej jazdy !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz